De optimale fietspositie zal leiden tot effectiever spiergebruik, verbeterde zuurstofopname, meer comfort en meer vermogen. Dit alles leidt tot betere prestaties, minder klachten en een verminderd risico op blessures. Met behulp van een lichaamsscan, 3D bewegingsanalyse, pedaal-analyse, zadeldrukmeting en een schoen- en voetanalyse gaat Databikefit op zoek naar de optimale fietspositie gebaseerd op jouw lichaam, doelen en niveau. Maatwerk bikefitting dus!

 

VERBETEREN VAN PRESTATIES

(NIEUWE) DOELEN STELLEN
Wil je de trainingsintensiteit of jouw basissnelheid vergroten of heb je een toename gemerkt in je kracht of flexibiliteit? Dan kan het best zijn dat jouw fietspositie niet (meer) aansluit op jouw potentie en ambities.
Een goede bikefitting helpt je de kans op blessures te verkleinen en zorgt voor een betere efficiëntie om het (duur)vermogen tijdens je nieuwe trainingsdoelen te verhogen.

LAAT JE FIETSPOSITIE JAARLIJKS CHECKEN
Wij vinden bij Databikefit dat een bikefit niet éénmalig moet zijn. Afhankelijk van jouw ambities maar ook bijvoorbeeld je blessure gevoeligheid kan het van belang zijn dat we samen periodiek kijken of je fietspositie aansluit bij jouw niveau of gesteldheid.

MEER COMFORT

INSPANNING VANUIT ONTSPANNING
De meeste sportfietsers zijn duursporters. Een rit kan zomaar een paar uur duren en dan is comfort essentieel. Jouw fiets moet dus zo afgesteld zijn dat je voor langere tijd een inspanning kan doen vanuit een ontspannen houding.
Een uitdagende combinatie die alleen kan slagen als je je spieren op de juiste manier belast én ontlast. Jouw lichaamsbouw, flexibiliteit en verwachtingen maar ook de geometrie van jouw fiets spelen hierbij een belangrijke rol.

KLACHTEN TIJDENS HET FIETSEN

HOORT PIJN  BIJ HET FIETSEN?!
In ieder geval een veel gehoorde uitspraak. Voor spierpijn en verzuring door een zware inspanning geldt dit zeker maar voor lichamelijke klachten beslist niet.

Ongekend veel sportfietsers toleren of negeren klachten die goed verholpen kunnen worden door met een bikefitting de juiste fietspositie te vinden. De meest voorkomende klachten die ontstaan tijdens een fietsrit zijn;
zadelpijn | knie | onderrug | hand-, nek- en bovenrugvoet

RESPECTEER BLESSURES

LUISTER NAAR JE LICHAAM!
We hebben er allemaal wel eens mee te maken gehad. Revalideren van een blessure vraagt respect en geduld van jou als sporter. Gelukkig is het fietsen, afhankelijk van de soort blessure, zeer geschikt voor herstel.

Dit kan wel (tijdelijke) gevolgen hebben voor jouw fietspositie. Databikefit werkt nauw samen met een sportfysiotherapeut en kan je goed begeleiden bij de revalidatie en het vinden van je oude niveau.